2012. szeptember 3., hétfő

Ökoanyusan

A nyár öko szempontból is sokat jelentett nekem. Bár már sok mindent átreformáltam itthon, de azért még bőven van mód a változtatásra. 
Két éve kezdtem komposztálni, és ennek gyümölcsét idén élvezhettem, mikor a már érett komposzttal gazdagíthattam a zöldségeim földjét.
Szelektíven gyűjtjük a szemetet. Sok mindent továbbadunk, vagy magunk hasznosítunk. 
Havonként egy izzót mindig lecserélek energiatakarékosra.
Nem használunk nejlonszatyrot, mert magam varrta, vagy olcsóbb vásárolt textiltáskákat használunk.
Kecsketejes szappant használunk, bár Palkó még azért ragaszkodik az ő kis tusfürdőjéhez.
Évek óta ecetet használok öblítő helyett a mosógépben, és a mosószóda sem idegen számomra.
Készítettem már csalánból és 70%-os alkoholból hajszeszt, amikor nagyon hullott a hajam.
S még sorolhatnám.
De most nyáron egy kicsit továbbmentem.
Már elkészítettem életem első mosógéljét mosószappanból.
Az ecetet lecseréltem háztartási citromsavra (nem összekeverendő az étkezésivel). Sokkal hatékonyabb.
Készítettem a nyári nagy melegekre való tekintettel lábspray-t, 70%-os alkohol, víz, levendulaolaj, és egy kis háztartási szódabikarbóna (ez sem összekeverendő az étkezésivel) felhasználásával.
Sőt! Pár napja kipróbáltam a sampon ökos változatát is. Szódabikarbóna, plusz egy kis víz. Bedörzsölni a hajba, majd fél liter vízbe keverek egy fél ek. ecetet, és ezzel öblítek.
Nem szokványos, de hatékony. Elmarad a habzás élménye, ez tény. De mégis teljesen más a hajam tőle, és én is. 
Innentől a határ a csillagos ég...!
:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése